REGULAMIN
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE § 1. Komisja Rewizyjna zwana dalej "Komisją" jest powoływana przez Radę Nadzorczą na podstawie § 47 Statutu Spółdzielni dla sprawniejszego wykonywania zadań nadzorczo-kontrolnych Rady Nadzorczej w zakresie gospodarki finansowej i rachunkowości Spółdzielni. § 2. Do zakresu działań Komisji należy: 1) opiniowanie projektów wieloletnich planów działalności Spółdzielni, 2) inicjowanie tematyki i zakresu kontroli, 3) przeprowadzanie określonych kontroli w zakresie: a) wykonania planów gospodarczo-finansowych, b) prawidłowości prowadzenia gospodarki finansowej i rachunkowości, c) zabezpieczenia majątku, d) dostosowania organizacji wewnętrznej Spółdzielni do jej zadań społeczno-gospodarczych, e) dyscypliny zatrudnienia i gospodarki funduszem płac. 3) wykonywanie innych czynności zleconych przez Radę Nadzorczą Spółdzielni w zakresie nadzoru i kontroli, 4) Komisja Rewizyjna wydaje w/w opinie na wniosek Rady Nadzorczej lub Zarządu Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Suwałkach. § 3. 1. Komisja składa się z 3 członków, w tym przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego i sekretarza wybranych spośród członków Rady Nadzorczej. 2. Przewodniczącego Komisji wybiera Rada Nadzorcza. 3. Rada Nadzorcza może dokonywać zmian w składzie Komisji. 4. Komisja lub Prezydium Rady Nadzorczej mogą wystąpić do Rady Nadzorczej o odwołanie członka Komisji, który nie uczestniczy w posiedzeniach Komisji lub nie bierze udziału w jej pracach. 5. Komisja może wystąpić do Rady Nadzorczej o powołanie do udziału w pracach Komisji innych osób spośród członków Spółdzielni. § 4. 1. Komisja działa zgodnie z planami jej pracy zatwierdzonymi przez Radę Nadzorczą. 2. Komisja składa sprawozdanie ze swojej działalności Radzie Nadzorczej Spółdzielni. II. TRYB OBRADOWANIA I PODEJMOWANIA UCHWAŁ § 5. 1. Posiedzenia Komisji zwołuje przewodniczący Komisji lub jego zastępca, nie rzadziej niż raz na kwartał. 2. Przewodniczący Komisji lub jego zastępca zwołuje posiedzenia Komisji także na wniosek: - Prezydium Rady Nadzorczej, - Zarządu Spółdzielni. Posiedzenie takie powinno być zwołane w terminie 4 tygodni od dnia zgłoszenia wniosku. 3. Każdy członek Komisji może zgłosić wniosek przewodniczącemu Komisji o wniesienie konkretnej sprawy do porządku obrad najbliższego posiedzenia. 4. Pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje przewodniczący Rady Nadzorczej w celu ukonstytuowania się Komisji. § 6. 1. O czasie, miejscu i porządku obrad Komisji - jej członków i Zarząd Spółdzielni zawiadamia się pisemnie co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. Do zawiadomień powinny być dołączone projekty wniosków i inne materiały w sprawach, które mają być rozpatrywane przez Komisję. 2. W posiedzeniach Komisji mogą uczestniczyć z głosem doradczym przedstawiciele Związku, w którym Spółdzielnia jest zrzeszona oraz inni zaproszeni goście. § 7. 1. Uchwały Komisji mają charakter opiniodawczy. 2. Komisja zdolna jest do podejmowania uchwał przy obecności co najmniej 2 jej członków. 3. Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów. 4. Komisja może podejmować uchwały jedynie w sprawach objętych porządkiem obrad podanym do wiadomości członków Komisji w sposób określony w § 6 niniejszego regulaminu. 5. Uchwały są podpisywane przez przewodniczącego i sekretarza. § 8. 1. Posiedzenia Komisji prowadzi przewodniczący lub jego zastępca stwierdzając na wstępie prawidłowość zwołania zebrania i jego zdolność do podejmowania uchwał. 2. Po przedstawieniu przez referentów sprawy zamieszczonej w danym punkcie porządku obrad i uzyskaniu w tym zakresie wyjaśnień przedstawiciela Zarządu, opinii rzeczoznawców, przewodniczący otwiera dyskusję udzielając uczestnikom posiedzenia głosu w kolejności zgłaszania się. Za zgodą obecnych dyskusja może być prowadzona nad kilkoma punktami obrad łącznie. 3. W sprawach formalnych przewodniczący udziela głosu poza kolejnością zgłaszania się. Za wnioski w sprawach formalnych uważa się wnioski w przedmiocie sposobu obradowania i głosowania. 4. Wnioski i oświadczenia do protokółu mogą być zgłaszane ustnie. Na prośbę przewodniczącego wnioski i oświadczenia należy składać na piśmie. § 9. 1. W razie, gdy temat obrad wymaga podjęcia uchwały, przewodniczący posiedzenia poddaje zgłoszone wnioski pod głosowanie. 2. Członek Komisji nie uczestniczy w głosowaniu nad uchwałą w sprawie osobiście go dotyczącej. 3. Głosowanie odbywa się jawnie. Na żądanie 2 obecnych przewodniczący zarządza głosowanie tajne. § 10. 1. Z obrad Komisji sporządza się protokół, który powinien być podpisany przez przewodniczącego i sekretarza. 2. Protokół powinien zawierać: - datę posiedzenia, - listę osób biorących w nim udział, - porządek obrad, - zwięzłe podanie przebiegu dyskusji, - treść podjętych uchwał łącznie z podaniem uzasadnienia, - stanowiska odmienne od treści uchwał, - wyniki głosowania. 3. Protokóły przechowuje Zarząd Spółdzielni. § 11. 1. Zarząd Spółdzielni prowadzi rejestr uchwał Komisji, który winien zawierać następujące dane: - numer kolejny uchwały, - datę jej podjęcia, - treść uchwały, - określenie przez kogo i w jakim terminie ma być ona zrealizowana, - sposób realizacji. 2. Zarząd składa Komisji informację ze sposobu realizacji uchwał Komisji o ile przyjęto je do bezpośredniej realizacji. III. POSTANOWIENIA KOŃCOWE § 12. 1. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia przez Radę Nadzorczą Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Suwałkach. 2. Traci moc Regulamin Komisji Rewizyjnej Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Suwałkach uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 23 listopada 1999 r.
Niniejszy regulamin został przyjęty przez Radę Nadzorczą Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Suwałkach Uchwałą Nr 9/2002 z dnia 05 sierpnia 2002 r.
UCHWAŁA NR 22/2003 Rady Nadzorczej Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Suwałkach w sprawie:
Działając na podstawie § 119 ust. 1 pkt. 9 Statutu Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Suwałkach, Rada Nadzorcza Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Suwałkach postanawia: § 1. Uchwalić zmianę do "Regulaminu Komisji Rewizyjnej Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Suwałkach" w brzmieniu stanowiącą Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały. § 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Sekretarz Przewodniczący Rady Nadzorczej Mł.S.M. w Suwałkach Rady Nadzorczej Mł.S.M. w Suwałkach
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 22/2003 Rady Nadzorczej MSM w Suwałkach z dnia 21 marca 2003 r.
W § 6 ust. 1 "Regulaminu Komisji Rewizyjnej Młodzieżowej Spółdzielni Mieszkaniowej w Suwałkach" o treści: "1. O czasie, miejscu i porządku obrad Komisji - jej członków i Zarząd Spółdzielni zawiadamia się pisemnie co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. Do zawiadomień powinny być dołączone projekty wniosków i inne materiały w sprawach, które mają być rozpatrywane przez Komisję" otrzymuje nowe brzmienie: "1. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub jego zastępca, zwołuje posiedzenie Komisji w terminie uzgodnionym z jej członkami i Zarządem Spółdzielni w formie pisemnej. W zawiadomieniu należy określić czas, miejsce i porządek obrad. Do zawiadomień powinny być dołączone projekty wniosków i inne materiały w sprawach, które mają być rozpatrywane przez Komisję".
Sekretarz Przewodniczący Rady Nadzorczej Mł.S.M. w Suwałkach Rady Nadzorczej Mł.S.M. w Suwałkach
|